Урока: Что такое личность? What is the personality? icon

Урока: Что такое личность? What is the personality?




Скачать 48.65 Kb.
НазваниеУрока: Что такое личность? What is the personality?
Дата01.10.2012
Размер48.65 Kb.
ТипУрок
источник

Тема урока: Что такое личность?

What is the personality?

Тип урока: комплексное применение знаний и способов деятельности Цели: познавательный аспект-знакомство с понятиями как личность, золотое правило морали;

развивающий аспект- развитие воображения, способности к сравнению и сопоставлению, к выявлению причинно- следственных связей во фразе, в тексте;

воспитательный аспект- формирование уважительного отношения друг к другу, к родителям;

учебный аспект- активизация речемыслительной деятельности учащихся;

сопутствующая задача: развитие умения читать с целью извлечения детальной информации.

Оборудование: магнитофон, компьютерная презентация.

Этапы урока:

  1. Организационный этап

  2. Этап проверки домашнего задания

  3. Этап актуализации субъектного опыта учащихся

  4. Этап применения знаний и способов действий

  5. Этап контроля и самоконтроля знаний и способов действий

  6. Этап коррекции знаний и способов действий

  7. Этап информации о домашнем задании

  8. Этап проведения итогов занятия

  9. Этап рефлексии



Ход урока.

1. Организационный этап.

Учитель: Добрый день, друзья! Я рада вас видеть, и очень хочу начать работу с вами!

Teacher: Good day, my friends! I am glad to see you. Let’s start our lesson. We’ll have an unusual lesson because we’ll speak two languages: Russian and English. The theme of our lesson is: “What is the personality?”

We’ll discuss the problem: Are all people personality? Why? We’ll speak about a strong and weak person.

^ Фон – зарядка. Let’s practice some sounds

Friendship is a thing for two,

Three or four even more

Like a song that is made to sing

Friendship is a doing thing.

Речевая зарядка:

Are you kind?

Are you confident?

Are you greedy?

What kind of person are you?

What are you like?

^ 2. Этап проверки домашнего задания.

Teacher: We often compare people’s characteristics with animals‘ traits . Can you find these similes?

1. busy a. an owl

2. crazy b. a mouse

3. fast as с a jaguar

4. silly d. a lion

5. wise e. a goose

6. shy f. a bee


1-f 2-d 3-c 4- e 5-a 6- b


Can you find the cat’s name?


Big awful red slow interesting clever

^ 3. Этап актуализации субъектного опыта учащихся.

Teacher: Let’s repeat words:

Funny lazy critical

polite quiet crazy

untidy talkative friendly

angry tidy impolite

confident silly greedy

honest kind patient

Teacher: Choose positive characteristics.

….is a positive/ negative characteristic.


Positive characteristics

Negative characteristics








Teacher: Write 3 characteristics that describe you the best.

Write 3 characteristics that describe you the least.

^ 4. Этап применения знаний и способов действий.

Teacher: Let’s repeat words:

To share one’s secret

To be talkative

To help each other

To feel unhappy

To have problems

To chat about everything

To play together

To go for a walk

To spend a lot of time together

To get on well

To tease

To laugh

To be scared

Teacher: Let’s read the text and answer the questions:

What is the problem about? What are the children’s feelings? Reading for specific information. P.49 Ex.2

Teacher: Make up your own dialogue using new words.


  • Hello

  • Hi. How do you feel?

  • Not bad. And you?

  • Well. What are you like?

  • I am kind confident brave polite tidy. And you?

  • As for me I am honest funny sociable.

  • Do you get on well with your friends?

  • Certainly. I get well with my friends because we can chat about everything go for a walk play together help each other. What about you?

  • I have some problems with my classmates. I can’t share my secrets with them because they are talkative. But I have a friend who helps me when I feel unhappy.

  • Bye.

Teacher: Let’s sing a song.

The more we are together

The happier we are.

For my friend is your friend

And her friend is my friend.

The more we are together

The happier we are.

^ 5. Этап изучения новых знаний.

Teacher : What is the personality?

The personality is the person possessing consciousness capable to different activity and relation with other people.


Are you friends with your parents?


No, we are not

Yes, we are


We

Mum

My dad and I

sometimes

often

never

always

quarrel about

have arguments about

fight about

discuss

help

my clothes

my looks

my friends

each other

My mum

My dad

makes

doesn’t make

me

wear….

go…

play

allows

doesn’t allow

me

to wear….

to go…

to play


Why?

Teacher: You are going to work in a chain. Make up the sentences.


Teacher: People have a lot of activities. What activities do children have?


Children

Adults

Pupils

schoolboys



must

Work

Play

Study

learn

^ 6. Этап контроля и самоконтроля знаний и способов действий.


Teacher: What do you think about these activities?

What do you think is easy or difficult to do?


It’s difficult


It’s interesting


It’s easy




to

win competition

write a poem

write a computer program well

do homework every day

learn English regularly

write a test correctly



Teacher: What is more /less interesting?

Example: To draw pictures is more interesting than to take pictures.

Play computer games/ listen to music

Go to the cinema/ watch TV

Collect coins/ books

Make models/ computer programs

Read books/ take photos

Cook dinner/ do homework

^ 7. Этап коррекции знаний и способов действий

8. Этап информации о домашнем задании.

Write a composition about yourself or your friend.

9.Этап подведения итогов занятия

Teacher: What is the personality?

The personality is the person possessing consciousness capable to different activity and relation with other people.

Name the best characteristics of the person.

Example: the best characteristics of the person are……..

What proverbs do you know?

Do as you would be done. Поступай так, как хочешь с тобой поступали.

It’s dogged that does it. Терпение и труд все перетрут.

Score twice you cut once. Семь раз отмерь один раз отрежь

A friend in need is a friend indeed. Друг познается в беде.

A face fair but a foul heart. Личиком гладок, а делами гадок.

  1. Этап рефлексии.





Похожие:

Урока: Что такое личность? What is the personality? iconСоотношение понятий «индивидуальность» и «личность»
Но еще С. Л. Рубинштейн утверждал, что "индивидуальные свойства личности это не одно и то же, что личностные свойства индивида, то...
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconТематическое планирование Окружающий мир (66 ч.) № п/п Наименование раздела, темы урока Кол-во часов Тип урока
Что такое окружающий мир. Как можно объединить разные предметы и объекты окружающего мира
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconЧто такое хорошо и что такое плохо?
В этом году Кливленд взял новую планку. Он вышел в финал нба, чего не было за всю историю клуба. Решил написать небольшой очерк....
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconКонспект урока по курсу «Основы Православной Культуры»
Оборудование : Телевизор, dvd, компьютер, экран, слайды, цветные полоски бумаги с надписью «Что такое счастье?», доска
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconКонспект урока по окружающему миру в 3 классе по теме: «Что такое природное сообщество»
Цель: Формирование представления учащихся о природном сообществе как совокупности совместно обитающих и находящихся в тесной взаимосвязи...
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconЧто такое реакция Манту?
Наверное, все помнят, как нам в детстве проверяли реакцию манту, давайте разберемся, что же такое эта реакция манту и для чего она...
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconКонспект урока по русскому языку в 5-м классе по теме: Обращение. Знаки препинания при обращении. Образовательные задачи: знать, что такое обращение
Грамотно использовать обращение в устной и письменной речи в соответствии с речевой ситуацией
Урока: Что такое личность? What is the personality? icon«Любовь это …» Любовь это… Действительно, а что же такое любовь?
В наш век высоких технологий, человечество сделало столько открытий и ответило на множество очень сложных вопросов. А вот что такое...
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconТест по теме: Внутренние воды России
Байкал на высоте 456 м над уровнем моря. Памятка: Вспомни, что такое падение реки (превышение истока реки над устьем, выраженное...
Урока: Что такое личность? What is the personality? iconУрока по литературе в 7 классе. Тема урока: Жизнь и творчество М. Зощенко. Рассказ «Беда»
Цели урока: 1 познакомить учащихся с жизнью и творчеством писателя, выявить особенности его рассказов; доказать, что рассказы М....
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©lib3.podelise.ru 2000-2013
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Лекции
Доклады
Справочники
Сценарии
Рефераты
Курсовые работы
Программы
Методички
Документы

опубликовать

Документы